Dag 21 New York City

26 augustus 2012 - New York City, Verenigde Staten

We leven nog een beetje in de Pacific Time Zone. Zijn gisteren pas laat gaan slapen en worden hier dus ook later wakker. Na het ontbijt gaan we op zoek na een hop-on hop-off bus. Deze stopt redelijk vlak bij ons appartement.

Onze buurt, de East Village, bestaat uit laagbouw, de echte wolkenkrabbers komen verderop. Zo komen we langs het VN-gebouw, het Rockefeller center, the Plaza/Central Park. Hier stappen we uit om een bezoek te brengen aan de Apple Store. Dit is ook de plek waar de koetsen staan, waarmee je door central park kunt rijden. Het is lekker weer en er is genoeg te zien. Wat een mensen zijn er op de been. Vanaf hier rijden we verder met de bus naar Times Square.

Ook hier kijken we onze ogen uit. Wat veel en enorme video-walls en billboards. Hier is ook de grootste speelgoedzaak ter wereld gevestigd, de Toys 'R' Us. Marisa, Mart en Jan maken een ritje in het reuzenrad dat zich midden in de winkel bevind.

Als we uitgekeken zijn op Times Square pakken we de tour weer op. De verkeersdrukte is toegenomen en de bus kan ook niet meer goed doorrijden. We stappen weer uit bij ons beginpunt en lopen terug naar het appartement. Het mag dan wel 'klein' zijn, je zit wel midden in het centrum van New York. En daar was het ons om te doen.

Morgen pakken we de draad weer op en gaan we naar Ground Zero. Hier moet je van tevoren  kaartjes voor reserveren. Dit hebben we vanavond gedaan en om 11.00 uur kunnen we naar 'binnen'. Verder willen we met de Staten Island Ferry, om zo vanaf het water het vrijheidsbeeld te kunnen bekijken. Ook willen we nog genieten van het uitzicht vanaf het Rockefeller center, Top of the Rock. Kortom nog genoeg te zien en te doen.