Dag 23 Laatste dag

28 augustus 2012 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste dag. We moeten om 11.00 uur uit het appartement, maar we mogen onze koffers zolang laten staan. Om 17.00 uur worden we opgehaald door de supershuttle.

We slapen  uit en gaan om 11 uur uit het appartement, richting Rockefeller Plaza. Onze ticket voor de Hop-on, Hop-off bus is nog geldig tot 1 uur vanmiddag dus terug nemen we weer een taxi. Het uitzicht vanaf de Top of the Rock is schitterend. Het is helder weer en we kunnen ver kijken. We lopen nog naar Times Square en proberen of we nog met de bus meekunnen, maar ons ticket wordt gecontrolleerd en is een uur geleden verlopen.

East Village grenst aan China Town. Nadat de taxi ons weer terug gebracht heeft besluiten we hier nog doorheen te lopen. We treffen aan onze zijde weinig souvenierswinkeltjes, zoals in San Francisco. Hier bevinden zich meer de winkels voor de Chinese New Yorkers.

om 15.30 uur eten we nog een pizza, waarna we ons klaarmaken voor de terugreis. De taxi is op tijd en het inchecken gaat ook voorspoedig. Het vliegtuig vertrekt op tijd en de reis verloopt voorspoedig. Het is wel lekker dat we nu niet weer 12 uur in het vliegtuig hoeven te zitten, maar ruim 6 uur deze keer. Eenmaal terug in Dusseldorf moeten we nog 3 uur naar huis te rijden. En dan zit het er voor ons weer op.

We hebben genoten van onze vakantie, vonden dit een unieke ervaring en zijn blij dat we dit gedaan hebben.