Dag 11 Hoover Dam

16 augustus 2012 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Las Vegas is het begin- en eindpunt van onze rondreis langs de Grand Canyon en Zion national park. We hebben er voor gekozen om Las Vegas als laatste te bekijken.

Iets buiten Las Vegas bekijken we de Hooverdam. Wat een groot bouwwerk. Hierna zetten we onze reis voort richting de Grand Canyon. As we al een flink stuk gereden hebben zien we in de verte donkere wolken. Niet veel later komt de regen met bakken tegelijk naar beneden.  Op een gegeven moment gaat het hagelen en wordt het zicht zo slecht dat we de camper langs de kant van de weg zetten. Wat een bui!

Als het zicht weer wat beter wordt rijden we verder. De rest de dag blijft het regenen. We hebben geen zin om nog helemaal door te rijden naar de Grand Canyon, South Rim. We besluiten om te overnachten op KOA camping Grand Canyon, Williams. Morgen nog 45 minuten rijden en dan zijn we bij de South Rim. Hopelijk hebben we dan ook weer beter weer.

1. Hans:
    18 augustus 2012
    Hoi familie van onze buren, ik kreeg vanmorgen (o)pa even op bezoek en hij vertelde mij dat jullie een reisverslag bijhouden. Natuuelijk meteen eventjes gekeken en onder de favorieten opgeslagen. Ik ga het vanavond even helemaal lezen.
    Hoe gaat jullie reis tot dusver, het was vast lekker warm in de woestijn en ja die 'tropische' regenbuien, dan krijg je inderdaad een enorme bak water over je heen. De Grand Canyon ligt op 2000 meter en daar zal het zeker wat koeler en aangenamer zijn. Als je tijd hebt, wandel een stukje vanaf GC Village richting Hopi Point. Hopi Point is ook de plaats voor dé zonsondergang en de prachtige verkleuring van de rotsen.
    Groet'n, Hans