De Planning

23 november 2011 - Roden, Nederland

Op vakantie in Amerika...

Het klinkt zo simpel en zoals alles begint het met een idee. Maar een verre bestemming vraagt toch meer inspanning dan een vakantie dichterbij huis.

Amerika is één van de vakantiebestemmingen die op ons lijstje staat om ooit nog eens te bezoeken. Wanner blijft echter de vraag. Gaande weg ween we wle dat hoe eerder je een vliegticket naar Amerika boekt hoe goedkoper het is. Een "last-minute" is realitief duurder.

Tijdens de vakantie van 2011 hakken we de knoop door, 2012 is een mooi jaar om Amerika te bezoeken. Je kunt ongeveer een jaar van tevoeren je ticket boeken, dus dat moet lukken. Maar goed Amerika is groot en je kunt dus niet alles in één vakantie bekijken. Dus de eerste vraag dei we moesten beantwoorden is welk gebied willen we zien? De East Coast of de West coast, of toch Florida.

Uiteindelijk gekozen voor een camperreis beginnend in San Francisco en eindigend in Las Vegas, vanwaar we met een tussenstop van 3 dagen in New York, terugvliegen naar Nederland (Düsseldorf).

Doordat dit een reis is met een vlucht in Amerika is het lastig om zelf te boeken. Ook vinden we het proettig om de camper via een reisorganisatie te laten boeken. Wij hebben goede ervaringen met Janny Kuiper van "Personal Touch".

Op basis van een reisplan van "Amerikakids," een autorondreis, komt Janny met een soortgelijke reis per camper.

Al snel wordt duidelijk dat we alvoerens ook maar iets te kunnen boeken we een gedetaileerd resischema moeten hebben....